fredag 9 februari 2018


Så fel jag hade
Med anledning av ett handhavandefel gav datorn upp och ville inte samma som mig.
Hjälpen fanns hos "Mr Smile" inne i stan som hjälper mig när jag krånglar till det.
Och han ler mystiskt varje gång jag stannar moppen utanför hans office - jag anar varför.
Jag är inte VIP där och jag var välkommen efter tre dagar att hämta underverket.
TRE DAGAR!!!
Herregud eller My Buddha, vad säger karln?
Fattar han inte, jag kan inte klara mig utan datorn i så många dagar.
Men faktum är att det skulle visa sig gå alldeles utmärkt och det var riktigt skönt.
Skönt så till vida att jag varje morgon slapp reta upp mig på trista nyheter från Sverige.
Slapp läsa om snorungarna som gör livet surt för många, slapp läsa om Dan Eliasson som går från ena toppjobbet till det andra, slapp läsa om alla våldtäkter, skjutningar, rån och misshandel av 90-åriga stackars tanter i någon förort.
Och slapp läsa om den uppenbart handlingsförlamade sk regeringen som skall föreställa styra landet.
Over and out.

2 kommentarer:

  1. Hej Jan,
    Ja man kanske skulle ta en vit vecka från datorn och bara uppleva naturen, det vore nog bra för hälsan. Valår i år som kommer att bli tomma löftens parad. Nyhetsflödet om tråkiga nyheter i Sverige är enormt, men lyckligtvis är det väldigt lugnt i mina trakter. Dock lite kyligt, men kanske åker till Thailand snart igen och tinar upp mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kjell.
      Bra uttryck med "vit vecka från datorn".
      Jag tycker verkligen att det var toppen de här dagarna och man kan tydligen leva utan nätet.
      Jag skall bergis köra igen senare och då en vecka i taget.

      Radera