lördag 3 februari 2018

Aktivitet 3 februari am. 






7 kommentarer:

  1. Hej Jan,
    Lyckost! Ser att du har den trevliga frukten Rose Apple. Smakar enigt min åsikt inte så mycket men den är mycket läskande. Tror den heter chompoo på thailändska (vänligen stäm av med hustrun och ursäkta stavningen).
    Påminner faktiskt en del om äpple. Käkade som vanligt några kilo av denna frukt vid mitt senaste besök, Ätes enligt mitt förmenande med fördel med hjälp av kniv, skärs i skivor. November/december var tydligen inte rätt säsong för den var inte helt lätt att få tag på då. Har tyvärr inte sett den i någon butik här i Stockholm.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, kan ej säga något om vädret ännu eftersom klockan bara är 06.00 och jag inte vaknat riktigt än denna lördagsmorgon. Men, som vanligt, måste kolla det senaste från byn så snabbt som möjligt. KEEP IT UP!

    SvaraRadera
  2. Hej Jan,
    Vad är det du odlar i de runda krukorna?
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, var ut en kort sväng, ca. 45 minuter, idag isande kallt. Dock ingen snö här ännu. Mest snö finns i Gåltjärn, som ligger i Härnösands kommun, 175 cm.

    SvaraRadera
  3. va ere för gubbar? Va ere i dom stora krukorna? Rose apple? Go helg WJ

    SvaraRadera
  4. Vad är det satt i cementringarna för träd.. Först trodde jag att det var någon sorts paprika men är ju äpplen såg jag Ja ja gamla tanter...
    Gun i Knivsta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte äpplen Gun, skall bli buskar med fina vita blommor - är det meningen.

      Radera