fredag 1 november 2013

För övrigt
...blir det snabbt (Ninjan) som fan till Immigration i Sisaket idag. Jag har nämligen glömt 90-dagarsuppvisningen som skulle skett 15 oktober. Man har en vecka på sig efter utsatt datum, men nu har det gått åtminstone två - vad jag kan förstå. Jag lägger 500 i passet till tjänstemannen så slipper jag förmodligen böta? Åt helsike tycker nu några av er, men man får ta seden dit man kommer. No plomplem, som Thaiarna säger.

...tar vi i morgon en titt på nyöppnade Big C i Prasat. Och vem var där och hängde på låset om inte Kenth. Samt håller de på att bygga liknande här i Rattanaburi - vilket många med mig uppskattar. Men knappast Tesco Lotus och Seven som finns på orten.

4 kommentarer:

  1. Ser fram mot att höra om det räckte med 500?

    SvaraRadera
  2. Är det inte så att det normalt kostar 500THB/dag för 'over stay'?

    Lasse G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här handlade om 90-dagars rapporteringen.

      Radera