onsdag 17 december 2014


Hälsning från trogen bloggenläsare - tack Leif
Jag har nyss fyllt 76 år, kommer från Gotland, efter "lumpen" som jag gjorde på ön, fick jag förflyttning till Stockholm, jag jobbade då på Posten, tröttnade ganska snart på arbetstiderna, sökte o fick nytt jobb som chaufför på en spis-firma, därefter hamnade jag som rese-montör av hörseltekniska hjälpmedel, som jag hade kvar fram till pensioneringen. Genom detta jobb, fick jag chans till förflyttning, hit till Västerås, där jag nu bor, trivs ypperligt här.
Thailand har jag besökt ofta under åren: 1988 > 2007, gillar landet och människorna där, hade ett tag planer på att bo där under vinter-halvåret, men tyvärr så tillåter inte ekonomin det.
Din blogg har jag följt sedan Du skrev den på Expressen, Du delade då den med en annan Svensk i Pattaya.(Ulf?)
Jag har nu varit pensionär i drygt 10 år, trivs utmärkt även med den tillvaron.

Med vänlig hälsning:
Leif Klaesson
Västerås

1 kommentar:

  1. Tycker jag känner igen dig. Minns att jag talade med en man, som var från Västerås, som i alla fall liknar dig. Detta skedde på soi postoffice i Pattaya, då på den svenska restaurangen/baren, Namn? Något med rock café,tror jag. År osäkert, men kanske början av 2000-talet? Ulf, som du nämner, träffade jag också vid ett tillfälle, då i Jomtien, kände igen honom från ett foto i Expressen, där han skrev en blogg.
    Själv reste jag också regelbundet till Thailand, och övriga länder i Asien, från 1982 och fram till 2007. Sedan fick det räcka, passar nu på att resa till övriga delar av Världen. Var också inne på att bosätta mig alt. övervintra i Thailand, men är för mycket bunden till svensk natur och årstider. Att göra några resor per år till spännande länder passar mig numera mycket bättre.
    Lycka till med pensionärslivet, Leif!

    SvaraRadera