torsdag 18 april 2019


Väl omhändertagen
Äldre kvinnor (jämngamla med mig alltså) går under benämningen Jai här i Thailand.
Åtminstone på vishan där jag bor, hur det är i städerna vet jag inte.
Madame på bilden kommer ofta och hälsar på och igår upptäckte hon en mindre blessyr på min fot.
Idag återkom hon med akutväskan laddad med diverse blad/löv, blandade med vatten och lade på en skaplig laddning på foten.
Jag gillar det här och har varit föremål för liknande behandling tidigare.
Har kört med olika salvor från pharmacy med negativt resultat, då kommer Jai med akutväskan och fixar problemet på tre dagar.

1 kommentar:

  1. Det här lilla problemet jag dragits med en månad, försvann efter ett dygn med Jai:s dunderkur.
    Inom kort skall jag träffa en Cardiolog om mitt hjärtproblem.
    Kanske bättre att konsultera Jai?

    SvaraRadera