söndag 21 april 2019



Regndans i Ban Nong Ka
OK, jag inser mycket väl att det finns tvivlare därute som ifrågasätter min förmåga att framkalla välbehövligt regn.
Håller med om att första gången kunde vara en slump.
Men efter det har jag fått meddelande från vänner i olika provinser som hälsar och tackar för regnet igår.
Och så idag när dessa bilder togs under morgonen här hemma i Nong Ka.
Många förtvivlade risbönder har hört av sig och vill ha hjälp, men tyvärr måste jag ransonera mina framträdanden.
Det är både psykiskt och fysiskt påfrestande - fråga indianerna om ni inte tror mig.
Själv lärde jag mig av Cherokeestammen i sydöstra USA som dansade regndanser både för att framkalla nederbörd och för att rena jorden från onda andar.
Stammens legender berättar, att regnet som samlades innehöll tidigare hövdingars andar och när regnet föll besegrade dessa de onda andarna i världen mellan andevärlden och verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar