fredag 19 april 2019

Jag har meddelat det tidigare och nu upprepar jag mig
Jag bara älskar livet bland fiskare och fiskebåtar.
Kommer mycket väl ihåg när intresset väcktes då jag som 12-åring åkte med morfar och mormor från Falun till Göteborg.
Där besökte vi en fiskehamn och sedan var jag fast.
När jag tänker efter har det blivit mycket fiske under de år som gått.
Som finnig tonåring på gäddfiske med kompisen Lennart Appelqvist, Regnbåge på Hornslandet när jag bodde i Hudiksvall en tid, vinterfiske i Jämtland med Tord Berglund, hyrde en jakt- och fiskestuga vid fina vattnet Ammerån i östra Jämtland och trolling på Storsjön efter Storsjööring och Kanadaröding.
Trevliga minnen.

PS. Bilder från fiskeläge, Rayongkusten en favorit. DS:








Besättningarna oftast från Cambodia och Myanmar.




2 kommentarer:

  1. Hej Jan,
    Fantastiska bilder!
    Får mig att längta ner till (värmen och) havet med dess alla lukter och synintryck.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, idag +20C, sol och lätt västlig bris
    P.S. Såg du matchen? Det blev 1-1 idag mellan Elsborg och ÖFK. Jag såg den på min Ipad....D.S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 20 grader i Stokholm låter skönt Ulf.
      Jag såg inte matchen och hade fullständigt missat tiden.

      Radera