Hej Jan, Varit ganska stor rapportering om detta också i svenska medier. Bl.a. en svensk grottexpert som jag hörde på radion o torsdags. Han känner väl till grottsystemet som grabbarna försvunit i. Han var rätt så säker på att de alla är bortom räddning. Han menade på att även om de har hittat en luftficka så blir luften ganska snart förgiftad av deras utandningsluft. Mycket tragisk händelse som har engagerat många. Hälsningar från Ulf i Stockholm, sol o 21 grader idag.
Förstår det, men vad händer då?
SvaraRaderaHej Jan,
SvaraRaderaVarit ganska stor rapportering om detta också i svenska medier. Bl.a. en svensk grottexpert som jag hörde på radion o torsdags. Han känner väl till grottsystemet som grabbarna försvunit i. Han var rätt så säker på att de alla är bortom räddning. Han menade på att även om de har hittat en luftficka så blir luften ganska snart förgiftad av deras utandningsluft.
Mycket tragisk händelse som har engagerat många.
Hälsningar från Ulf i Stockholm, sol o 21 grader idag.
Skönt mycket skönt att den sk Experten hade Fet Fel. Tack för det Poolia
SvaraRadera