fredag 29 juni 2018


Vad gör dykarna?
Har förmodligen förklarats någonstans men irriterande när man inte fattar.
Men jag är inte heller dykare.
På platsen finns eliten av thailands dykare, med kan man förmoda utrustning i toppklass.
Varför simmar de inte upp genom grottan och undersöker områden som inte översvämmats?
Nu har man kommit på att det skall borras ett hål!
Kommer förmodligen att ta dagar - och sedan då?

2 kommentarer:

  1. Jag läste att sikten är bara några centimeter i det jyttjiga vattnet. Dykarna jämför det med att dyka i kallt kaffe. Då hjälper nog ingen utrustning i världen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grottsystemet är väldigt långt, det är typ minst 7 km till det rum där dom hoppas att hitta pojkarna och då räcker luften i dykarnas tuber bara halvvägs, dom måste alltså släpa med sig extra tankar med luft för att kunna tränga längre in.

      Radera