fredag 29 juni 2018

Trevligt besök om dagarna

    Under några dagar nu på senare tid har jag haft finfrämmande på gården.
    Inte varje dag jag ser så välmående kreatur.

   Den här killen från byn som vi känt länge tar med dem när han jobbar hos oss.
   Han är ett unikum såtillvida att han inte fuskar när han gör något.
   Nu knallar han omkring och avverkar bland ogräset med röjsågen.
   Ananas till höger - tror jag?

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där med korna. Jag är lite krasslig och orkar inte trimma gräs, i stället kommer svägerskan Aen hit med korna som får stå för gräsklippningen. Gödslar gör dom också och trevliga är dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra på flera sätt och som du skriver mycket trevliga.

      Radera
    2. Hej Jan,
      Hur klarar de av värmen?
      Hälsningar från Ulf i Stockholm

      Radera