onsdag 28 februari 2018


Skall fan vara estet i det här sällskapet
Idag vid inspektionsresan till bygget brast det och jag brusade upp som bara den.
Egentligen borde jag bara strunta i den där verksamheten, men som sponsor tillåter jag mig ha synpunkter.
Orsaken till min upprördhet är här på bilden - där de tidigare håller på.
Madame gnällde att de inte kunde göra klart då hon för tillfället inte hade slantar att köpa plåt till solskydd.
Jag gav henne erforderligt belopp.
När jag sedan kom dit idag ser jag att de köpt tunnast möjliga plåt på rulle och börjat spika fast den på krokiga störarna.
Det finns snygga tämligen robusta plåtar ca 1x2 meter i olika färger och finns även i plast.
"Normala" människor hade även reglat upp underlaget med något R A K T.
Snacka om hela havet stormar.
Så jävla typiskt thai, smäll upp grejerna så det fungerar hjälpligt och hur det ser ut - skit i det.

6 kommentarer:

  1. Hej Jan,
    Förstår din frustration!
    Tyvärr så blir det oftas efter mottot "fort men fel" då de skall göra något.
    Har settt varianter på detta motto otalig gånger i Thailand.
    Vid byggnationer och konstruktioner överhuvudtaget behövs ordentlig vägledning och, framförallt, övervakning av tekniskt kunnig person så arbeten utförs korrekt. Sluter annars oftast i kaos och fusk.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, fortsatt vinter med sedvanligt trafikkaos i nedre halvan av landet, idag -10C och snöfall, just nu (kl. 13.30) dock strålade sol med himmel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulf
      Det är inte lätt att vägleda och övervaka människor som vet och kan allt.

      Radera
  2. Hej Jan,
    Så sant som det är sagt och skrivet!
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, nyss inkommen från den dagliga 1 1/2 timme långa (korta ) promenaden, kallt och soligt, skönt men otroligt halt

    SvaraRadera
  3. Som vanlig med andra ord, Tänk på Hjärtat gamle man

    SvaraRadera
  4. Vart har hon uppfört det där byggnadstekniska mästerverket?

    SvaraRadera