onsdag 21 februari 2018

Aktivitet igår

Händig kille "Small Man" var här igår och tillverkade måttbeställda (gissa av vem) hyllor till          chopen inne i stan. Brorsan No 3 hantlangade - när han inte var i vägen.

Jag pulade som vanligt med mitt evighetsprojekt. Jag flyttade filtret till efter tankarna vilket måste  vara bättre? Sanden som medföljer vattnet bör nu rimligen sjunka till botten i tankarna och jag kan ibland öppna därnere för att spola rent. Kommentarer gällande eldragningen undanbedes, detta är  endast vid provkörning.

Senioren gjorde ett långt pass i värmen och hoppade även över eftermiddagsluren på soffan. Jag  hade även igår fått månadens "löning" från pensionsmyndigheten och lyxade till mig på stans enda restaurang av klass. Beställde i övermod in en beer modell större och efter halva kändes det så här.

1 kommentar:

  1. Hej Jan,
    Ha, ha, tror nog inte att du somnar efter en halv öl.
    Tycker det är bra att du firade med restaurangbesök.
    Själv "firade" jag med ett besök på Globen igår kväll. Det var gala till David Bowies ära.
    Ett trevligt avbrott " i grötlunken". Har inte varit på något dylikt på 40 år.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, sol och fint, runt 5 minusgrader

    SvaraRadera