lördag 8 juli 2017
Men nu jäklar skall det bli rotmos - hoppas jag...
Stort, stort tack till kompisen/hedermannen Örebro-Owe, som för närvarande befinner sig i Jomtien för femtielfte gången.
Jag visste att det var på gång och igår levererade Thailand Post försändelsen till mig.
Ni torde knappast ha missat mina nedslående rapporter om alla misslyckanden att odla kålrötter.
Jag har säkert provat 6-7 gånger och varje försök i olika miljöer gällande skugga och sol.
Genomgående och alla platser har varit mycket varma.
Vad jag kan förstå är det just efter sådd det är mest kritiskt - och nu skall jag testa något nytt med 2-3 frön - inget slöseri.
Ni ser kylboxen där bakom mig och i den skall man ha is.
Jag skall ställa ner tre krukor där och hålla 15-20 grader i boxen och jag har förhoppning att det skall funka.
När plantorna förhoppningsvis växt till sig flyttar jag ut dem på något skuggigt ställe.
Vad tror ni?
PS. Även går vi nu mot en svalare period fram till februari, vilket här innebär 30-33 C dagtid istället för 38-40 C. DS.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Det var kul att dom små fröna kom fram, hoppas nu bara att dom gror och att du så småningom kan skörda stora fina kålrötter.
SvaraRaderaSkall bli spännande Owe och jag håller dig informerad.
RaderaDu är i högsta grad delaktig i projektet - än en gång tack.