söndag 18 juni 2017


Tror killen är sur på mig...
Allvarligt hörni, visst har det blivit helt vansinnigt med mobilanvändandet bland ungdomarna? (Samt många vuxna).
I varje fall här i Thailand och jag tror det är lika i Sverige och andra länder?
Sonen Fluk lever banne mig för "helvetesapparaten" till långt in på nätterna.
Jag vet inte men mamman berättar att han kan ligga och knappa klockan 2 AM.
Och sedan upp till skolan efter några timmar.
Nu har modern tröttnat rejält och bett mig ta hand om ynglingen och nu gäller annan ordning - bild.
Lek med telefonen är nu tillåtet kvällstid mellan 7:30 PM - 9:30 PM.
Övriga tider förvaras telefonen hos mig.

4 kommentarer:

  1. Känner igen fenomenet även vuxna på fester har det beteendet
    Man undrar vad dom gör i sovrummet- "likar" dom varandra och skickar "smileys"

    SvaraRadera
  2. Man blir trött på det!! Även i bilarna måste de kolla i mobilen Står man i kassakön affären Nog tusan står det någon bakom och surrar i nacken på en...
    Tror inte detta kan vara bra för folk Visst bra med telefonerna men gått för långt med allt stirrande i den Hälsar surkärringen Gun i Knivsta

    SvaraRadera
  3. Man brukar kunna programmera Routern på lite olika sätt. I vårt hus har dottern bara WiFi mellan 06 - 22.

    SvaraRadera