torsdag 6 juli 2017


Blir att söka nytt jobb idag
Två yngre herrar gjorde ett skapligt misstag.
De kom till Pans shop vid busstationen för att sälja/leverera dricksvatten i 20-liters dunkarna och det handade om tre stycken.
På plats var lilla Faa samt tjejen som jobbar där och utsatta för försäljarnas svada avkrävdes de på tok för mycket pengar.
I vanlig ordning tände Pan naturligtvis på alla cylindrar och åker till firman och "pratade" med någon chef som beklagar och lämnar tillbaka pengar.
Omedvetna om fruns besök på firman återkommer killarna till shopen och kräver mera pengar.
Vilket var ett stort misstag.
Det hade nu blivit kväll och darlingen som nu var förbannad till bristningsgränsen på MC:n och åker hem till ägaren av "vattenfabriken".
Jag känner inte till detaljer i det samtalet men slutade med att Bossen skall ge killarna sparken idag.
Frun har ett helvetes humör och jag har kanske berättat när hon ensam hoppade på en våldsam kille på tempelområdet som förstörde moppar bl a.
Fanns män på platsen men ingen agerade.
Slutade med att Pan medels ett rep band fast killen vid ett träd i avvaktan på ordningsmakten.

2 kommentarer:

  1. Det är tur för dig att denna väna varelse har andra att avreagera sig på :-)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tacksam för det, har inte hoppat på mig - ännu. :-)

      Radera