torsdag 6 juli 2017


Trimmer eller röjsåg?
Jag vet inte men i varje fall har jag köpt en ny sådan.
Provade ånyo (vilken gång i ordningen?) att leja någon utomstående och Pans brorsa skulle snygga till på tomten.
Det sket sig naturligtvis och han fick bra betalt vilket grämer mig.
Jag har en sådan pryl sedan tidigare, men någon ansåg att behovet var större vid farmen och flyttade den dit.
Nu har jag köpt en ny och med skärpa meddelat samtliga tänkbara att den här skall vara kvar här på gården.
I kraft av mitt tjänsteåliggande som arbetsledare agerar jag åskådare och konstaterar nöjd att Pem fattat galoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar