lördag 22 juni 2013


Nya Teamet
De entusiastiska killarna i vad jag kallar Pans "Nya Team" jobbar energiskt på med diverse sysslor.
De kommer från en grannby, samma by som Gao, Pans hjälpreda kommer ifrån.
Jag får intrycket att de trivs med att ha ett litet knäck, då de annars är helt utan arbete.
De går med liv och lust in för uppgifterna, som här där de varit och hämtat naturprodukten buffaloskit.
Anständigt betalt får de, käk ett par gånger per dag och på kvällen några öl och en pava av den vedervärdiga "viskyn" de dricker.
Hyggliga, trevliga grabbar är det.
(Personligen tycker jag frun börjar få mycket folk på avlöningslistan. Jann men fru, Gao som hjälper henne med konstgödseln till risfälten och nu de här två gubbarna i Nya Teamet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar