lördag 22 juni 2013


Morsning alla huvudvärkspiller
Gissar att en och annan just nu funderar på att bli nykterist.

Fredrik Virtanen:
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article17003958.ab

6 kommentarer:

  1. Känslan av att vakna utvilad, det är en underbart att vakna och känna sig utvilad, nu är det 10 år utan alkohol på midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har även en nollvision före och efter midsommar!

      Radera
  2. Ja det är nog en och annan som sitter med ågren idag. Dock inte jag. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag säger som Eddie Medusa: "Mera brännvin! ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag är vi bakfulla – så typiskt svenskt!
      Huvudet smärtar, strupen är torr, vi mår illa och har ågren.
      I går var det nämligen midsommarafton, sommarsolståndets dag, den ljusaste och förhoppningsvis finaste ­dagen på året.
      Denna högtid firar vi i Sverige­ genom att snapsa oss blinda, så att vi missar det mesta av skönheten.
      Det är en svensk tradition. En av många. Detta besynnerliga beteende brukar vi skoja om. / Krönikör Fredrik Virtanen

      Radera