Några bilder från Pattaya
Vår förre redaktör på orten Kenth har gjort ett besök i badebyn som de säger norskarna.
Han har dammat av redaktionskameran och tagit några bilder nere vid beachen där ombyggnadsarbete är i full gång med breddning av Beach Rd.
Jag har nu fått en förklaring, till det som jag tycker vanvettiga beslutet.
Den tredje filen närmast stranden kommer att användas av turistbussar som lämnar och hämtar passagerare som skall ut med båtarna som ligger vid stranden.
Det har tidigare uppstått stora trafikströrningar med de två tidigare filerna när bussarna stannar.
Övrig trafik skall då tränga sig in i den enda öppna filen som inte är blockerad av bussarna.
Och jag tycker fortfarande att det är vansinnigt korkat med all den trafik som förekommer på den gatan.
Stundtals är där så många bilar så trafiken rör sig framåt i promenadtakt - i bästa fall.
Tänk om där vore bilfritt i stället, vilken härlig strandpromenad de kunde göra.



Det är väl att ta i att kalla detta för beach i så fall är det den sämsta strand remsan i hela Thailand.
SvaraRadera