Köpte en kul pryl
En kille här i byn tillverkar sådana här "getingar" som han säljer nere vid stora vägen.
Jag har passerat ett antal gånger och velat, men nu har jag slagit till och inköpt ett exemplar.
Jag tycker den är rolig och nu upphängd på min altan.
Redaktör´n kanske ska kontakta Expressen och förhandla om ett reklamavtal!
SvaraRaderahttp://www.ballonger.fi/zeppelinare-bild18.php
Tack för idén, blir det avtal kommer tipspengar till B-länge.
RaderaHej. Läser din blogg med stort intresse.
SvaraRaderaKan man läsa äldre inlägg via något arkiv som jag inte hittar, eller måste man scrolla neråt.
Hej Åke och roligt att du uppskattar bloggen.
RaderaDet finns en funktion i den smala högra spalten ganska långt upp "Sök i bloggen".
Där kan du t ex skriva in sökordet "Pattaya" och då kommer upp alla inlägg där det ordet finns med.
Annars blir det att scrolla, som du skriver.
Getingen är ju superhäftig! Har vi nån sådan här i Svedala tro?
SvaraRaderaSom mamma måste jag ju komma med lite förmaningar med. Hjälmen som Faa har måste sitta längre ner på pannan eller hur jag ska förklara det? Enligt Svenska regler och förmaningar i alla fall. Vad vet jag, I´m still blond as you know. ;-)
Men nog är det själva f-n.
RaderaDet har förekommit bilder då hon inte haft hjälm på huvudet och vips kommer insändare med förmaningar.
Nu har hon hjälm på det lilla huvudet - ja, då är inte det heller bra, då sitter den fel.
Men allvarligt M@rie, normalt sitter den bättre när vi är ute och åker, jag tror det blev så här när händelsen skulle förevigas och jag ville se det lilla "fejset".
Beträffande hjälm på barn.
Det är lag på hjälm i Thailand, gällande förare och passagerare.
Förare har det ibland här på vischan, men ytterst sällan passageraren.
Och barn aldrig.
Förutom Faa har jag sett ett (!) barn med hjälm av alla hundratals som transporteras omkring på MC om dagarna.
Så är inte det värt en guldstjärna Blondie?
Mäh, nu uttryckte jag mig väl inte så bra igen! När du nu varit så smart att skaffa Faa en hjälm menade jag ju bara att den skulle sitta "bättre".
RaderaHur fasen ska jag (som inte är fotograf) veta att du satt hjälmen i "fotofejsläge"? :-)
Självklart får du en guldstjärna för att hon har en hjälm öht.