lördag 22 juni 2013

Geiranger

Sognefjord

Atlanthavsveien

Detta saknar jag
Ibland sitter jag och plågar mig själv och tittar på bilder som dessa.
Och tänker tillbaka på alla lyckliga stunder på hojen när jag om somrarna färdades här på Västlandet i Norge.
De här tre platserna har jag varit på och Geiranger faktiskt flera gånger.
Om jag skulle komma på mig att längta tillbaka norröver igen, så är det detta som gäller.
Bilderna från Google.

2 kommentarer:

  1. Håller med Redaktör´n - vilket underbart landskap!
    Dom översta och nedersta miljöerna har jag besökt, flera gånger, hur snyggt som helst. :-)

    SvaraRadera
  2. Redaktör Luthman har alldeles rätt,
    Själv blir det nog en resa till Lofoten nästa vecka efter ett besök I Skåne.
    Det blir att flänga många mil, men det är det värt. Lofoten är en av de vackraste platser på klotet. Alaska! släng dig i väggen...

    SvaraRadera