
Status quo
Tidigare visade jag en bild från Jomtien och vägbygge eländet där det inte händer ett smack.
Ni vet, efter utförsbacken och man kommer ner i kurvan och svänger höger.
Om man kommer från Pattaya alltså.
En bloggenläsare som är orienterad på platsen undrade hur det ser ut åt andra hållet.
Mot Pattaya.
Ja du käre läsare, så här ser det ut.
Händer inte ett skit...
Varför skjuta upp till morgondagen,
SvaraRaderadet man kan göra i övermorgon.
Ser ut som en sophög, tänk om någon mc-förare hamnar där.Vad är det som stoppar bygget, det har ju stått still i flera år?
SvaraRaderaMärkligt egentligen, undrar hur de funderar i City Hall?
SvaraRaderaDe bedriver kampanjer, reser runt, bjuder in delegationer, annonskampanjer och mängder av åtgärder för att stimulera turismen.
Och å andra sidan sköter man inte om sin stad och vägen är ett exempel.
Kommer man bara ett hundratal meter från turiststråken så tror man stundtals att man hamnat på soptippen.
För att inte tala om allt skräp i vattnet där turisterna vill bada. Där förmodligen det mesta kommer från fiskeflottan som ligger en bit ut.
Det är hög tid att skärpa till sig nu.
Tack för den bilden-ser ut som i mars om inte värre... tycker att det borde hända något, tänkt på alla condos som finns längre upp, VT 1,2,5... massor med folk som bor där och alla rör ju på sig, vanligtvis ner mot stranden! City Hall sköter absolut inte om sin stad, särskilt inte vad gäller fotgängare! Hoppas på ett underverk innan vi drabbar Jomtien i november! Tack för en trevlig blogg och fina bilder!
SvaraRadera