fredag 6 augusti 2010

Dopad hockeymålvakt?
En ishockeymålvakt vid namn Robin Rahm som spelar i Färjestad har avslöjats för doping.
Det har upptäckts anabola substanser i kroppen på Herr Rahm.
Och jag förstår inte?
Jag förstår däremot när utövare av konditionsidrott väljer att fuska, som t ex inom cykelsporten.
Och inom sporter där det är bra med muskler.
Men jag får inte ihop det?
Robin Rahm står i det närmaste still i ett ishockeymål och har som uppgift att mota puckar.
Vad är vitsen med att ta anabola preparat?
Kanske det skulle klarna om jag gjorde mig tid att läsa en artikel och inte bara rubriken?

3 kommentarer:

  1. Uppe med tuppen eller..............

    SvaraRadera
  2. Målvakten tog en fuskväg efter en nyligen gjord operation....hörde jag på Rapport igår.

    SvaraRadera