måndag 15 september 2014


Kvällsfika
Klockan närmar sig 9 PM och det är dags för dagens sista dusch och sedan somna in till en brusande TV.
Men först en kvällsfika med te och och ett par mackor med pålägg.
Pålägg?
Fanns två gula lökar och en påse med russin i kylskåpet..
Lök är gott ibland men knappast på mackor 9 på kvällen innan läggdags.
Upplagt för halsbränna eller något annat obehagligt.
Så det blev russinmackor, ett ganska imponerande lager och det smakade inte så dumt - tro´t om ni vill.
Gonatt.

4 kommentarer:

  1. Låter strålande gott(: jag själv steker mör biff med lite rödvins sås go natt.

    SvaraRadera
  2. 5555, Det var första gången jag hörde om russin på mackan. Russin i all ära, men på en macka? Jag hade nog bara ätit russina och struntat i mackan.

    SvaraRadera
  3. Du skulle ha kommit upp till mig Janne, och frågat om jag hade något gott,
    för då hade du fått en riktig överraskning, jag har något i kylen som du älskar
    nämligen en västerbottenost, som jag haft i frysen och nu tinat upp, Mums va gott,
    det kommer du att få på kvällsmackan i kväll, på en lingongrova som jag sparat.
    Smaskigt va? Du är välkommen hit upp till mig på denna smarriga macka för gommen.
    Väl mött hälsar Postiljonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälp!!! En Västerbottenost har befunnit sig 50 meter ifrån mig under en hel månad.!!!!!!!!

      Radera