måndag 29 april 2019



Ha ha provinsens snabbaste - dessvärre för snabb.
Postman kom med en försändelse från Valmyndigheten i Sw och jag visste direkt vad den innehöll.
Kompisen Lasse G hade tidigare uppmärksammat mig att jag sänt iväg min röst om EU-valet på tok för tidigt.
Vad nu det har för betydelse?
Jag misstänker att jag inte är ensam om misstaget och slarvläst instruktionerna.
Nu har de sänt en ny omgång handlingar eftersom förra är ogiltig med anledning av - för tidig ankomst till myndigheten.
Visst val är viktiga saker men varför inte förvara för tidigt ankomna valsedlar i en kartong och plockas upp när rätt dag infaller?
OK vidtala vittnen igen och jag röstar på samma parti som förra gången.
Man är väl ingen hoppjerka...

2 kommentarer:

  1. Hej Jan,
    Själv kommer jag inte att rösta. Detta beroende på att det inte finns något parti som vill att vi lämnar EU.
    Jag var en i mängden av de 46,8 procent som röstade emot Inträde 1994.
    Vill inte vara med och göda alla girigbukar som med näbbar och klor klamrar sig fast i EU parlamenetet för att kunna ta del av honungen som rinner i en aldrig sinande ström ner i deras redan överfulla fickor.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, klockan 14.00 var det sol och +15C i Stockholm (i Östersund +18C)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här som du 1994.
      Ser fotboll nu mitt i natten 01:40 och 32 C ute i Ban Nong Ka.

      Radera