onsdag 1 augusti 2018


Säsong för de här godsakerna
Nu är tiden för två av mina favoriter här i Thailand.
Mangosteen och Rambutan, säljs "överallt".

2 kommentarer:

  1. Ja, Rambutan är riktigt goda, och så har man lite terapiarbete med att skala dem. Däremot har jag nog aldrig provat Mangosteen, vad smakar den? Har den något men Mango att göra? Måste prova i November när vi ska till Thailand igen.
    Thailandsvärmen har dragit sig tillbaka lite här, idag är det behagliga 25 grader här på västkusten.

    SvaraRadera
  2. Hej Jan,
    Mina två favoritfrukter.
    Mycket goda båda två.
    Här är det fortfarande Thailandsvärme, +31 och lite fuktigt.
    Måste vila från golfen idag, mest beroende på min rygg men värmen är tryckande så mycket skönt med lite vila. Detta soliga väder har hållit i sig sedan 5 maj, med ett litet avbrott under midsommarafton.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm

    SvaraRadera