onsdag 4 juli 2018

Jag torde inte varit ensam om att dra en lättnadens suck 

när de fann grabbarna i grottan.


Skönt att det gick bra, tänkte vi lite till mans.

Men icke - nu börjar tydligen den svåra delen med att få
ut dem ur delvis vattenfyllda grottan.

Och räddningsstyrkan oroas för mera regn.


2 kommentarer:

  1. Hej Jan,
    Du har helt rätt.
    Som du skriver, alla blev otroligt lättade och glada. Men att det kan ta, i värsta fall, 4 månader att få ut dem var det nog ingen som kunde tänka sig. Tydligen är de väldigt långt in och att de skulle lära sig dyka och med hjälp av dykutrustning ta sig ut verkar väldigt vanskligt. Lång väg och strömmande kaffebrunt vatten.
    Mer regn väntas, och vad händer då?
    Ser fram mot din fortsatta rapportering och hoppas på att allt får ett lyckligt slut.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm, 26 grader och en strålande sommardag

    SvaraRadera
  2. Ja nu var det väl tusan om dom inte skulle lyckas

    SvaraRadera