Säg hej till kompisen Tokay
Lustig krabat det här som av alla trevliga platser i omgivningarna valt att tillbringa sin tid här.
I utrymmet mellan min toalettstol och väggen.
Totalt orädd och flyttar sig inte när jag kommer och bestiger tronen.
Om jag skall fälla ett omdöme om den här tillvaron vill jag hävda att livet ter sig en smula enformigt och långtråkigt.
Sitta där fastklistrad på väggen dag efter dag och vecka efter vecka.
Men det är uppenbarligen toppen om man är ödla.
Det här är en Tokay Gecko, icke att förväxla med de små rackarna som springer omkring i husen - den här är cirka 2 dm lång.
Hej Jan
SvaraRaderaJag säger hej till din kompis Tokay!
Hälsa Tokay att han/hon har vacker färg och fina "fötter".
Hälsningar från Ulf i Stockhol, solen fortsätter att lysa som den gjort från början av maj månad
Är väl kul Jan att ha en inneboende och som sällskap Vad blir han/hon serverad för mat.. Jag tycker de är mysiga dessa djur Är dåligt med nyheter om dem som är i grottan Ska man tro på ett under eller...…
SvaraRaderaGun i Knivsta