fredag 2 mars 2018


Bronkit-Jan
Jag har hostat en månad och drygt det.
Idag gick jag till gamle bekantingen Farbror Doktorn på kliniken och beklagade mig.
Det verkade inte vara någon större tankemöda att ställa diagnosen bronkit.
Som sig bör - Thailand ni vet - skapligt med piller som han ansåg skulle fixa mitt problem.
Men när jag kom hem började jag fundera och blev en aning skraj.
Det var tre olika sorter och sammanlagt skulle jag ta nio tabletter/dag.
Plus då fyra/dag jag tar för hjärtat.
Nja, jag tror jag skippar den senaste laddningen, hostar ett tag till och hoppas kroppen fixar bronkiten utan preparat.

2 kommentarer:

  1. Uff Jan
    Tycker inte det låter så bra med 3 nya piller till !! Misstänker att Du har blodförtunnande oxå Jag fick ju det efter min hjärtoperation plus annat.Hostan borde gå att fixa på annat vis Nu läsare av bloggen kom igen med bra förslag till Jan... Otroligt fint väder med sol och ingen blåst Krya på Dig
    Gun i Knivsta

    SvaraRadera
  2. Hej Jan,
    Mitt tips fött bli av med hostan; riktigt varmt te (sjäv tar jag oftast varm mjölk, men jag vet att du inte druckit mjölk sedan hedenhös tid) med honung. Vildhonungen i Thailand är ju perfekt, de är ju rinniga och lättrörlig och mycket bra kvalitet. Inte dumt att även ta det lite lugnt i några dagar.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm

    SvaraRadera