onsdag 7 mars 2018


Jag - konstig typ
Under varma em satte jag mig i skuggan för att vila och upptäckte mina fötter! 
Och tänkte - vad gör jag här?
Varför ligger jag inte vid någon trevlig strand vid kusten med en god drink som andra vettiga pensionister?

6 kommentarer:

  1. Fick du något bra svar? :)

    SvaraRadera
  2. Hur kul är det att ligga på en strand med en drink dag efter dag, månad efter månad? Funderar själv inför kommande pensionen och hur man gör för att inte bli uttråkad. Verkar som du undviker tristess på ditt sätt. Vet inte om det passar mig, men något måste man nog komma på.
    /Roger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Roger.
      Det där jag skrev om stranden skall man inte ta på allvar och jag är inte ett dugg intresserad av det livet.
      Jag har bott fyra år vid kusten och vet ganska bra hur det är.
      Det liv som jag lever häruppe uppfattar många som rena rama mardrömmen.
      Finns inget att göra menar de och det enda som skulle ge livet innehåll är att sitta på altanen med en flaska starkt.
      Det beror naturligtvis på vad man är för människa, själv trivs jag utmärkt att påta på tomten och glädjas åt att frukt och grönsaker växer.
      Alkohol är heller inget problem på altanen och jag är helt ointresserad av det.
      Men - en del skulle palla två veckor men för mig är det toppen.

      Radera
  3. Hej Jan,
    Byggdes det inte en poolanläggning, för något år sedan, i närheten av där du bor?
    Lika bra som beachen kanske?
    Om den finns kvar så måste det vara toppen att kunna åka dit någon gång per vecka och blöta ner dig och simma lite grann. Simning är bra för både kropp och själ.
    Hälsningar från Ulf i Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer det Ulf, finns faktiskt två anläggningar inne i stan.
      Numera kan jag inte simma, jag har testat.
      Anledningen är vänstra axeln och nyckelbenet som inte är OK efter mc-olyckan.
      Simtagen var något som definitivt inte den delen av kroppen gillade.

      Radera