tisdag 13 februari 2018


800 ananas, thai sapparod
Det körde ihop sig för frun när ananasleverans kom tre dagar tidigare än avtalat.
Och vad händer då?
Hon tar på sig sin mest besvärade min och uppsöker huvudsponsorn som var strängt upptagen i soffan.
- Jan, please can I borrow at the 15th, please, please.
Jag är ingen hårdhudad jäkel när det gäller hennes business så jag lättade på börsen - igen.
Jag fick reda på att ananasen kommer från området Trat och dit är det drygt 400 kilometer.
Nu var inte resan enkom för oss utan de hade leverans till sex andra ställen också.
För ordningens skull frågade jag Pan om det inte fanns ananas på närmare håll?
Och det finns det, men frukten från Trat skall tydligen vara no 1 i smak - blev jag upplyst om.

2 kommentarer:

  1. Har Du smakat på den här sortens ananas och känt skillnad ?? Vad odlar Du i dina land nu ???

    Gun i Knivsta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget på gång just nu Gun, har annat pyssel så det räcker.

      Radera