Wow, ser ni vad jag ser?
Rotmosälskaren kämpar optimistiskt vidare för att bli framgångsrik kålrotsodlare.
Jag har misslyckats säkert 6-7 gånger och en teori är att det är för varmt.
Men uppfattar nu positiva signaler.
Nytt i detta senaste projekt är att jag har sverigeklimat i isboxen med cirka 18 C.
Tre dagar sedan jag startade och se vad som hänt.
Väntar nu att flera skall titta fram.
Kommer de att ta sig här i boxen skall jag sedan flytta ut dem i skuggigt land.
Håll tummarna, please.
PS. Vad säger du Owe som transporterat fröna från Örebro? DS.
Ja vad ska jag säga? Du försöker efterlikna det Svenska klimatet... och det är ju bra, men även jordmånen bör ju vara snarlik den Svenska "myllan" och det kan vara svårt att få tag i sån jord i Thailand.
SvaraRaderaLyckas du inte den här gången så får jag ta med en påse jord hemifrån nästa gång jag åker ner.
Ha ha, ja jäklar släpa jord från Sverige. :-)
Raderalycka till .heja kalmar ff
SvaraRaderaDetsamma, lycka till.
Raderahttp://www.aftonbladet.se/sportbladet/statistik/