Så kan det bli när man är lat
När jag inte vill fixa i köket käkar jag inne i stan.
Ofta handlar jag någon rätt på marknaden där det finns ett antal stånd med olika matalternativ.
Maten tillagas inte där utan transporteras färdiglagad till marknaden.
Maten är naturligtvis anpassad till folket här och ger mig bekymmer.
Jag gillar chili och andra kryddor och använder även när jag själv kockar hemma.
Men nu senast var i häftigaste laget.
Det här åt jag.
http://most-delicious-foods.blogspot.com/2011/11/nam-tok-moo.html
Ju mer och ofta man äter chilli dess mer tål man styrkan
SvaraRaderaMan kan ofta beställa med tillägget "prick nit noy" så får man en mildare rätt
Tack, jag känner till det.
RaderaKan också beställa "maipet".
Det funkar på ställen där de tillagar käket efter man beställt.
Så är det inte på marknaden då all mat som säljs där är klar.