I Have a Dream - Vika Bröd
Lyxa till frukosten lite extra. Hacka ett hårdkokt ägg och en halv avokado och blanda med lite majonnäs. Blanda i chiliflakes, salt och peppar. Bre på smör, lägg upp röran på knäckemackan och dekorera med några kvistar oregano. Luta dig tillbaka och njut - det är ju ändå sommar.
se gott ut ska prova en sån macka
SvaraRaderaLyckliga du, skriv INTE till mig och berätta hur gott det var. :-)
RaderaGod morgon Jan!
SvaraRaderaVikabröd slutade att tillverkas för många år sedan i Vikarbyn, numera tillverkas det i Leksandbageriets elektronugnar. Den karakteristiska vedsmaken är försvunnen, det smakar som alla andra industribröd.
Skedvibröd har försökt att göra en kopia på Vikabröd, men det har de ej lyckats med särskilt väl med.
Allt är inte bättre nu.
Du har låtit förstå att du tycker om Kalles Kaviar, jag kan nämna att de säljer 250 gramstuber för endast 14,95 på Willys, så har du någon skall åka till Thailand kan du ju dem köpa några tuber, --jag köpte 35 stycken, de hade en hög tuber stor som en vedtrave. Förtjänsten är bättre än pengar på banken. Beng Ha
Hallå Bengt och tack för rapport.
RaderaJo, jag kände till vad som hänt med gamla fina Vika-brödet så där får jag leva med minnen.
Jag reagerar dock på din uppgift om "Vikarbyn" vilket jag tror är fel.
"Vikarbyn" ligger strax norr om Rättvik och vad jag vet har aldrig brödet bakats där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vikabr%C3%B6d
Allt norr om Norrtull är samma sak.
RaderaBenHa