fredag 7 juli 2017


Bye bye...
Tack för besöket och tillbaka till templet.
Jag har berättat att Pan kom hemdragande med en jycke från pappan i templet.
Eftersom hon tycker min Trix är en mes så skulle den här nya bastarden ta hand om bevakningen.
Vilket han gjorde med råge.
Eftersom jag är den enda som är hemma på dagarna var det jag som drabbades av oljudet när han överambitiöst skötte sin uppgift.
Känslig fråga det här och jag framförde önskemål (läs krav) i vänlig ton att doggen med det snaraste skulle återlämnas till templet.
Vilket nu har skett och betydligt lugnare i närområdet.

3 kommentarer:

  1. Owe i Örebro (nu i Thailand)7 juli 2017 kl. 13:08

    Jag har för mig att det var nåt med dina odlingar och några höns, då är det väl bra att ha en hund som kan "säga ifrån"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör den andra hunden Owe.
      Jag tror grannen har hägnat in för det är sällan någon kommer in till oss numera.

      Radera
  2. Blev lite full i skratt när jag läste Ditt svar till Owe Vad då heter hunden Owe...Så det kan bli Finns inget jobbigare än att hundar skäller i tid å otid Vi har det lite längre bort ifrån oss en sådan Att grannarna där står ut....
    Och tomaterna börjar att skifta färg eller
    Gun i Knivsta

    SvaraRadera