onsdag 7 september 2016
Typiskt Thai
Efter 11 år i det här landet så har jag onekligen snappat upp ett och annat.
Man skall naturligtvis - det vore i högsta grad orättvist - inte dra alla över en kam, det finns proffessionellt folk om än en bristvara här på landsbygden.
Duktigt folk hamnar gärna i storstäderna.
Jag vet inte om ni kommer ihåg, jag var mycket kritisk när s k proffsen anlade in- och utfarten till stugan.
Jag fundera hur många veckor det skulle hålla?
Under de här massorna finns ett rör i skaplig dimension där kanalvattnet skall passera.
Vilket det gör.
Men vattnet har även andra funderingar och äter sig igenom vid sidan av röret när det knappast finns något motstånd alls.
Två dygns intensivt regnande fullbordare haveriet och jag har bara väntat.
Vi får se vad som händer vidare, kanske de kommer och lagar på samma sätt vilket inte skulle förvåna.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar