torsdag 8 september 2016

Efter regn blir det fiske
Precis utanför där jag bor rinner den här kanalen.
Ofta nästan uttorkad men nu efter ett par dygns kraftigt regnande full av liv.
Ingen fisk hamnar i någon rekordbok, men massor av små som sedan grillas och ätes.
Förutom kanalen fiskas det i de vattenfyllda risfälten.











4 kommentarer:

  1. Hej Jan,
    Hur är det med regnen, komme det mer än normalt och när är det som mest med regn i dina trakter?
    Intressant med lite information.
    Tack på förhand.
    Ulf i Stockholm, där vi har fortsatt sommarväder med sol och ca 23 grader, lovats kring 20 hela nästa vecka också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulf, ser att det är härligt väder i Sverige för årstiden.
      Här är det som du vet regnperiod som går mot sitt slut, kanske i oktober.
      Sedan börjar bästa månaderna nov, dec och jan.
      Det regnar "ojämnt", kanske man kan säga, fint några dagar och sedan vräker det ner i ett par dygn, som nu senast.
      Väldigt lokalt, kompisen Kenth i Buriram har haft annan vädertyp och det är cirka 15 mil dit.

      Radera
  2. Mats-Erik i Glada Hudik9 september 2016 kl. 00:32

    Hej Jan!
    Vil bara tacka för att du börjat blogga igen!
    Så mycket bättre än Facebook!
    Med vänlig hälsning
    Mats-Erik i Glada Hudik!

    SvaraRadera