Thailand är ett mycket efterblivet land vad gäller tågtrafiken, det är ett stort land till ytan och borde vara nödvändigt med bra tågtrafik. Thailand har smalspårig järnväg som inte tillåter någon hög hatighet vid mer än 80 km/timmen vid kurva åker tåget av spåret. Den här tågsträckningen Bangkok- Rayong borde de sätta igång omedelbart med dubbla spår och tåg som gör 200 km/timmen blir det sedan till stor del rakspår finns ingen olycksrisk, den blir minimal. Den här tågsträckningen skulle kosta 100 miljarder Baht som måste ses som en rimlig kostnad, när man ser att rissubventionerna som skall ha kostat landet 5-600 miljarder Baht. Tågtrafiken Bangkok-Rayong skulle öka turismen mycket kraftigt och avlasta trafik från vägarna, idag är det många exempelvis från Bangkok som under veckosluten kommer till kusten, med snabbtåg skulle de besökarna sannolikt öka kraftigt. Andra tågsträckningar som Bangkok-Chang Mai och till andra orter är redan bestämt att de skall byggas, det blir tåg som har en hastighet av 160 km timmen, vid högre hastighet blir järnvägen betydligt dyrare, som de anser att det är inte värt det. Det finns sannolikt ett stort uppdämt behov av persontrafik och godstransport med moderna tåg i Thailand.
Thailand måste ju i dags läget ha ett av världen omodernaste tåg system ! '
SvaraRaderaThailand är ett mycket efterblivet land vad gäller tågtrafiken, det är ett stort land till ytan och borde vara nödvändigt med bra tågtrafik.
SvaraRaderaThailand har smalspårig järnväg som inte tillåter någon hög hatighet vid mer än 80 km/timmen vid kurva åker tåget av spåret.
Den här tågsträckningen Bangkok- Rayong borde de sätta igång omedelbart med dubbla spår och tåg som gör 200 km/timmen blir det sedan till stor del rakspår finns ingen olycksrisk, den blir minimal.
Den här tågsträckningen skulle kosta 100 miljarder Baht som måste ses som en rimlig kostnad, när man ser att rissubventionerna som skall ha kostat landet 5-600 miljarder Baht.
Tågtrafiken Bangkok-Rayong skulle öka turismen mycket kraftigt och avlasta trafik från vägarna, idag är det många exempelvis från Bangkok som under veckosluten kommer till kusten, med snabbtåg skulle de besökarna sannolikt öka kraftigt.
Andra tågsträckningar som Bangkok-Chang Mai och till andra orter är redan bestämt att de skall byggas, det blir tåg som har en hastighet av 160 km timmen, vid högre hastighet blir järnvägen betydligt dyrare, som de anser att det är inte värt det.
Det finns sannolikt ett stort uppdämt behov av persontrafik och godstransport med moderna tåg i Thailand.
Nya regler på tågen, efter kl. 22:00 är det inte möjligt att gå mellan tågvagnarna.
SvaraRaderaHur mycket "kulor" tror du man behöver för att ta tåget från Bangkok till Rayong? Vet du att resorna kommer bli dyra?
SvaraRadera