Midsommargodis
Blev varken sill eller nubbe - men det här.
Ett kg Rambutan, 25 baht och ett knippe bananer 20 baht.
Cirka 10 spänn och inte ett dugg bakis.
Janne, Vad är ett knippe bananer i jämförelse med Abba sill och färsk Svensk potatis. Dessutom blir man inte bakis av ett par snapsar Skåne. Du missar något av det finaste som finns.. En riktig svensk sommar. Ärligt talat tror jag att du inte törs erkänna att du saknar den svenska sommaren. Thai temperatur året runt är väl inget att sträva efter. Förresten odlas det överhuvud potatis i Thailand ? Eller är det pommes som gäller. Importerad från US.
OK, du tycker att jag missar något av det finaste som finns. Jag vill påminna att jag bodde 60 år i Sverige så nog vill jag hävda att jag upplevt både midsommar och svensk sommar ett antal gånger. Törs inte erkänna att jag saknar den svenska sommaren - du känner inte mig märker jag. Utan att de mest hängivna patrioterna nu skall gå i spinn så tycker jag den svenska sommaren är överreklamerad. Jag håller gärna med om att det finns dagar som är helt underbara - men hur många är det? Och uppriktigt om detta ämne - jag bodde cirka 40 år i Jämtland och jag hävdar att under en sommar var det max två veckor med riktigt bra varmt och fint väder. Jag var även då MC-åkare samt hade fiskebåt i Storsjön och tillbringade mycket tid ute - så jag svamlar inte nu utan jag vet. Du (varför anonym) nämnder även att temperaturen i Thailand inte är något att sträva efter. Det tycker inte du och många med dig, men det tycker jag. Jag var innerligt trött på snö och kyla och när jag fick möjlighet att byta ut detta mot ett varmare klimat som pensionär så valde jag det. Passar definitivt inte alla, men det passar mig. Jag har under de åtta åren jag bott här märkt hur en del människor störs av att jag inte längtar tillbaka till Sverige. Hur fan kan man bo ett land där man inte upplever de svenska årstiderna, inte upplever julafton och midsommar med sill och nubbe. Hur kan man avstå att bo på jordens vackraste plats Jämtland, som en del på allvar hävdar osv osv. Vi gör våra val här i livet och jag har gjort många - även dåliga det erkännes villigt. Men att flytta hit var för mig ett bra val och jag har inte ångrat mig en sekund. Vänligen respektera det. PS. Kan berätta att det finns utmärkt god potatis på Tesco Lotus två kilometer ifrån där jag bor och jag köper den ofta. Även finns sill och brännvin om jag skulle bli intresserad, visserligen inte här i stan, men en bit bort. DS.
Vi har ju haft en del kontroverser du o Jan under åren angående öppet kommentarsfält. Men nu förstår jag vad du menar när jag läser vad "denne anonym skriver 23 juni kl 05.02. Jag tänker inte lägga någon energi på hens kommentar. Vill bara säga att jag förstår dig fullständigt när du vill granska kommentarerna innan publicering!
Inte ett dugg bakis? Ok, skyll dig själv!! :-)
SvaraRaderaLasse G
Jan!
SvaraRaderaMan blir inte bakis av ett par snapsar med sill och potatis.
Men det smakar jävligt bra. Den känslan kan inte upplevas i Thailand.
Finns både snaps, sill och potatis här så känslan kan upplevas.
RaderaJanne,
SvaraRaderaVad är ett knippe bananer i jämförelse med Abba sill och färsk Svensk potatis.
Dessutom blir man inte bakis av ett par snapsar Skåne. Du missar något av det finaste som finns.. En riktig svensk sommar. Ärligt talat tror jag att du inte törs erkänna att du saknar den svenska sommaren. Thai temperatur året runt är
väl inget att sträva efter.
Förresten odlas det överhuvud potatis i Thailand ? Eller är det pommes som gäller. Importerad från US.
OK, du tycker att jag missar något av det finaste som finns.
RaderaJag vill påminna att jag bodde 60 år i Sverige så nog vill jag hävda att jag upplevt både midsommar och svensk sommar ett antal gånger.
Törs inte erkänna att jag saknar den svenska sommaren - du känner inte mig märker jag.
Utan att de mest hängivna patrioterna nu skall gå i spinn så tycker jag den svenska sommaren är överreklamerad.
Jag håller gärna med om att det finns dagar som är helt underbara - men hur många är det?
Och uppriktigt om detta ämne - jag bodde cirka 40 år i Jämtland och jag hävdar att under en sommar var det max två veckor med riktigt bra varmt och fint väder.
Jag var även då MC-åkare samt hade fiskebåt i Storsjön och tillbringade mycket tid ute - så jag svamlar inte nu utan jag vet.
Du (varför anonym) nämnder även att temperaturen i Thailand inte är något att sträva efter.
Det tycker inte du och många med dig, men det tycker jag.
Jag var innerligt trött på snö och kyla och när jag fick möjlighet att byta ut detta mot ett varmare klimat som pensionär så valde jag det.
Passar definitivt inte alla, men det passar mig.
Jag har under de åtta åren jag bott här märkt hur en del människor störs av att jag inte längtar tillbaka till Sverige.
Hur fan kan man bo ett land där man inte upplever de svenska årstiderna, inte upplever julafton och midsommar med sill och nubbe.
Hur kan man avstå att bo på jordens vackraste plats Jämtland, som en del på allvar hävdar osv osv.
Vi gör våra val här i livet och jag har gjort många - även dåliga det erkännes villigt.
Men att flytta hit var för mig ett bra val och jag har inte ångrat mig en sekund.
Vänligen respektera det.
PS. Kan berätta att det finns utmärkt god potatis på Tesco Lotus två kilometer ifrån där jag bor och jag köper den ofta. Även finns sill och brännvin om jag skulle bli intresserad, visserligen inte här i stan, men en bit bort. DS.
Vi har ju haft en del kontroverser du o Jan under åren angående öppet kommentarsfält. Men nu förstår jag vad du menar när jag läser vad "denne anonym skriver 23 juni kl 05.02. Jag tänker inte lägga någon energi på hens kommentar. Vill bara säga att jag förstår dig fullständigt när du vill granska kommentarerna innan publicering!
Radera...och du skulle se några som jag förpassat till papperskorgen.
RaderaOch jag undrar ibland hur folk är skapta?
Psykologer vet säkert svar.
Snart blir det sill det lovar jag dig! Men nubben får du fixa själv. ;-)
SvaraRaderaHoppsan, se här meddelande som ramlat in från M@rie.
RaderaEn försändelse är tydligen på väg.
Kom lägligt med tanke på två anonyma insändare ovan :-)