måndag 24 juni 2013


Långsiktig planering (LSP)
Det börjar kännas i kroppen att det är dags att hitta på något framöver.
Jag kan inte gå här och bygga hela tiden.
Närmast blir det förmodligen en tripp till Pattaya nästa månad för att träffa vännen Sjökaptens-Lasse innan han åker till Amerika och båten igen efter semestern i Sverige.
Efter regnperioden blir det Kawan till Cambodia eller Laos igen - eller varför inte obesökta Burma?
Sedan kommer den stora frågan nästa år.
Åka till Sverige i juli, eller Cypern i april?
Nästa år är det nio år sedan jag var i Sverige och det skulle vara trevligt så klart.
Men det finns ett alternativ som drar.
I april är det prick 50 år sedan jag åkte till Cypern första gången som finnig FN-soldat.
1964 sände FN dit sin första bataljon och jag var med - en otroligt intressant upplevelse.
Sedan blev det en mission till året därpå och efter det har jag varit till ön 5-6 gånger.
Dels för reportage till tidningen och dels som turist.
Alternativet Cypern drar som fasen och det gör även badet och metet i Mojesjön i Gagnef.

4 kommentarer:

  1. Hörrö Luthman,
    Åk till Gagnä du och Mojesjön. Bra mycket bätter än Cypern. Jag tror inte du vill umgås eller slåss med alla turister I Paphos. Att få meta I Mojesjön en kväll, vad slår det?

    SvaraRadera
  2. Instämmer till fullo med Lasse B... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörni Grabbs, har ni läst varför det skulle vara aktuellt att resa till Cypern nästa år?
      April prick 50 år sedan jag åkte första gången.
      Tar jag Gagnä året därpå som blir det prick 10 år sedan jag var i Sverige.
      Vore inte det bättre?

      Radera
  3. Mats-Erik i Glada Hudik!24 juni 2013 kl. 22:04

    Å Frun med nya passet kan du ta mä....

    SvaraRadera