Hahaha, det var nog det bästa uttryck jag hört om våra skandinaviska somrar :) Jag och min fru spenderade vår semester i Sverige förra året (juli). Hon är thailändska och det var hennes första resa utanför sydostasien. Vi åkte bland annat till Tennforsen och därefter Åre. Det första hon gjorde när vi kom till Tennforsen var att köpa ett par varma vantar i souvenirboden :) Det säger väl det mesta om hur hon upplevde sommaren där.
Men Lasse G för bövelen, jag har ju uppfattat dig som en gentleman! Du kan väl ändå inte resa hit (mitt i smällkalla juli) med din Thailändska fru utan att ha gett henne ett "kit" bestående utav: Päls Varma vantar Varma sockor Mamelucker En varm huvudbonad
Karlar säger jag bara...hur svårt kan det vara? ;-)
M@rie, hon hade lånat med sig en varm jacka i alla fall så jag hade varnat henne. Hennes systerdotter hade varit i Japan några månader innan vi åkte hit och i Japan behövdes också varma kläder. Uppe på Åreskutan fick hon se, smaka, känna och sparka på snö, något hon verkligen sett fram emot. Men det blev vändande kabin ner till samhället igen så intresset gick snabbt över :)
Ja, där borta längtar ni väl ibland rejält efter regn, medan vi som bor i Norden inte vill ha så väldigt mycket regn under våra korta sommar.
SvaraRaderaVi brukar säga "sommaren i Finland är kort och snöfattig" ... :-)
Hahaha, det var nog det bästa uttryck jag hört om våra skandinaviska somrar :)
RaderaJag och min fru spenderade vår semester i Sverige förra året (juli). Hon är thailändska och det var hennes första resa utanför sydostasien. Vi åkte bland annat till Tennforsen och därefter Åre. Det första hon gjorde när vi kom till Tennforsen var att köpa ett par varma vantar i souvenirboden :) Det säger väl det mesta om hur hon upplevde sommaren där.
Lasse G
Men Lasse G för bövelen, jag har ju uppfattat dig som en gentleman! Du kan väl ändå inte resa hit (mitt i smällkalla juli) med din Thailändska fru utan att ha gett henne ett "kit" bestående utav:
RaderaPäls
Varma vantar
Varma sockor
Mamelucker
En varm huvudbonad
Karlar säger jag bara...hur svårt kan det vara? ;-)
M@rie, hon hade lånat med sig en varm jacka i alla fall så jag hade varnat henne. Hennes systerdotter hade varit i Japan några månader innan vi åkte hit och i Japan behövdes också varma kläder.
RaderaUppe på Åreskutan fick hon se, smaka, känna och sparka på snö, något hon verkligen sett fram emot. Men det blev vändande kabin ner till samhället igen så intresset gick snabbt över :)
Lasse G