tisdag 5 februari 2013


Jimmy Lee Dykes.

Fick vad han förtjänade
Nu skall jag vara provokativ i mångas ögon.
Jag tycker den här besten i USA fick vad han förtjänade.
Ni har läst "storrin" om den här mannen som äntrade en buss full med skolbarn.
När chauffören vägrade att lämna ifrån sig 5-årige "Ethan" sköts han kallblodigt ner av Jimmy Lee Dykes.
I nästan en vecka hölls den sjuke pojken fången i en bunker och upplösningen kom när förhandlingarna strandat och polisen stormade bunkern och befriade pojken.
Varvid den beväpnade Lee Dykes sköts till döds på platsen.
Jag tycker att Mr Lee Dykes hade lagt ribban och jag tycker inte att det är mer än rätt att han också fick ta konsekvenserna.

4 kommentarer:

  1. Instämmer till fullo!
    /Roger

    SvaraRadera
  2. Till skillnad från våra svenska poliser. Amen!

    SvaraRadera
  3. En till som instämmer med Redaktör´n!

    SvaraRadera
  4. Han var uppenbart störd och farlig för pojken. När det inte gick att förhandla och han viftade med vapnet fanns inte mycket att välja på. Barnets säkerhet och rätt att leva vägde tyngre än mördarens rätt. Rätt val i en farlig situation.Man försökte verkligen att undvika detta genom att förhandla i flera dagar så det var inga "trigger happie" poliser utan valet gjordes efter en professionell bedömning.Det är möjligt att svensk polis agerat på ett liknande sätt men då hade Åklagare granskat det hela. Åklagare som inte har en aning om hur det är på fältet och kan sitta med samma bedömning i tre månader som polisen på fältet hade en sekund på sig att bedöma. Detta och det faktum att polisen är usla skyttar, i genomsnitt, är de stora bromsarna i Sverige. Sedan är det så oerhört mycket mer vapen i Usa och så oerhört många fler som är beredda att använda dem att en jämförelse med Sverige och vår polis haltar. Däremot är svensk polis i dag ytterst inneffektiv, ja rent usel.Men det har andra orsaker som grund.

    SvaraRadera