
Vad göra med denna?
Jag var till "elverkets" kontor och upptäckte den här krabaten som stod uppbunden på gräsmattan bakom huset.
Ni kommer kanske ihåg att jag tidigare berättat om bonden som har en stor besättning med kor av den här rasen - SLB kallad i Sviden.
I varje fall hade bonden skänkt den här kalven till personalen och som det var tänkt, skulle omvandla den till mat.
Ingen har dock hjärta att avliva den och ingen har tydligen kunskapen hur man skall tillvarata köttet.
Så där står den och blir klappad om dagarna.
Av religiösa skäl är det många här som inte äter nötkött - dito gris är desto mera uppskattat.
Ta med den hem kan vakta dina tomater.
SvaraRaderaKalvstek?
SvaraRaderaFixa en hage till stackarn vetja!
SvaraRaderaDet är inte snällt om den ska behöva stå fastbunden sådär hela tiden.
SvaraRaderaNej, det är inte snällt. Problemet är de inte vet vad de skall göra med den.
RaderaPersonligen tycker jag att de borde ha tackat nej när de fick den.
Å andra sidan, om man ser till hur djur behandlas här så går det ingen nöd på den för närvarande.