onsdag 2 juni 2010



Tror jag skall fira i dag
I dag känns det som om om jag vunnit högsta vinsten på lotteri.
Jag skall vara uppriktig nu och berättat att jag varit aningen ur balans de senaste dagarna.
Tror ingen har märkt det, förutom Mon som är införstådd i allt.
Den 2 mars berättade jag här på bloggen om mitt hjärtproblem som fick katastrofala följder den 2 mars 2000.
Jag kan inte påstå att jag varit lugn som en filbunke under de 10 år som gått och för ett par veckor sedan blev jag riktigt orolig.
Jag kände en oro att inte allt stod rätt till med hjärtat.
Efter att ha gruvat mig några dagar for jag till Bangkok Hospital här i Pattaya och deras Heart Center, där det finns mycket kompetens personal.
Nu är jag kollad och min oro/känsla var helt obefogad. Pumpen tickar på som den skall.
Det senaste de gjorde var i går och något som tydligen kallas Cardiac CT Angiography och i den utrustningen kollas kranskärlen.
I dag fick jag besked av läkaren som sa, Good, wery good.
Nedan slutklämmen på rapporten jag erhållit:
The cardiac veins and coronary sinuses are normal.
The Quality of study is good.
IMP; 1. Calcium score=0.
2. No evidence of atheroscierosis or stenosis.
3. Good LVEF=59%.
Det känns banne mig som det finns anledning att fira...

9 kommentarer:

  1. Det tycker jag att du ska göra. Var det något annat fel då? Du känner ju dig inte balans.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Men tänk på att kolla Dina värden då och då, gäller även blodvärden, kolestorol, insulin etc. Man kan känna sig kry, men ändock dras med felaktiga ( och farliga ) värden. Du är inte 25 längre....

    SvaraRadera
  3. Per: Jag kände mig inte i balans för jag var orolig för pumpen. Nu är jag i balans - i allra högsta grad.
    Anonym: Jag (sjukhuset) kollar det andra, under kontroll.

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du mår bra!

    SvaraRadera
  5. Kanske en stress test EKG vore befogad? Jag hade en ett tag sen plus en del andra undersokningar efter en "mindre normal EKG". Allt var OK och lekarn sa att det var inget att oroa sig for.

    SvaraRadera
  6. Gör ett arbets-ekg, det är det bästa sättet att kolla hjärtat. De problem som finns (om det finns några) kommer fram då. Det tar inte lång tid och det ända du känner är trötthet. Det är ohyggligt otrevligt och stressande när man känner av hjärtat.

    SvaraRadera
  7. Grattis....hur trevligt som helst! :-)

    SvaraRadera
  8. Grattis på dig gubben,
    Det var skönt att höra att du mår bra nu. Här i Sviden målas huset rött och det blir vita knutar och fönsterfoder i år...
    Äter Gustafskorv, Stekt strömming, etc...

    SvaraRadera