onsdag 2 juni 2010



Mon på övningsbanan
Sambon har en längre tid pratat om att skaffa ett körkort för bil.
- Det är bra för då kan vi turas om att köra när vi åker hem till Surin, säger hon.
Och det är klart en tilltalande tanke, men uppriktigt har jag varit aningen skeptisk.
Hon har berättat att hon körde mycket och ofta, då hon och maken hade byggfirman.
Och jag fortfarande skeptisk.
Men i går körde jag upp till en övningsbana här utanför stan och lämnade över ratten.
- OK, visa mig nu, sa jag tog kameran och klev ur - för säkerhets skull:-)
Och jäklar vad hon visade mig.
Inte ett enda misstag, när hon rutinerat snurrade runt på banan. Framåt och bakåt, hit och dit och där stod jag med gapande mun.
Visst skall hon ha ett körkort - ingen tvekan om det...

1 kommentar:

  1. Klart att hon ska körkort. Det finns en firma på Sai Sam precis mitt emot och rakt över gatan från Televerket vars namn jag nu glömt, som ligger i korsningen Sai Sam och Pattaya Klang.
    Den firman säljer körlektioner och dit skickade jag min fru och tjohej vad hon kör idag. Det bästa är att man slipper bli osams med sin fru när man är ute och övningskör vilket är oundvikligt då vi Europeer ser med våra ögon.
    Lycka till med detta och du slipper sedan harva hela den tråkiga vägen till Surin...

    SvaraRadera