
Gallring nere vid beachen
De har hållit på att gallrat bland träden nere vid stranden.
Alltså kring de nya belysningsstolparna och övervakningskamerorna.
Jag vet inte om det förändrats på senare tid i Sverige, men förut var det nästan lögn att sätta upp övervakningskameror ute.
Personlig integritet...
Jag har aldrig förstått detta, är det inte bra med kameror för att t ex upptäcka klottrare, skadegörelse och brott av andra slag?
Har man inget att dölja så är det väl inget problem om man fastnar på en filmsnutt ibland?
Kommer mer och mer i Svedala också.
SvaraRaderaNu i veckan var det Avesta som vill
sätta upp kameror på ett torg i centrum.
Tycker det är bra om det hjälper mot
buset.