söndag 28 maj 2017

Tuffa gänget i värmen
Inlejda folket har gjort ett toppenjobb på gården under två dagar - sammanlagt fem pers med Team Whiskey i frontlinjen.

Putsning av jätteträd pågår och närmast chefen i Team Whiskey - kan dra i sig motsvarande en "kvarting" och sedan jobba för två. Samt "mannen med pondus" Pem vid vattentankarna och publik från vägen.

Fru Whiskey samt undantaget som inte drack starkt - och inte rökte.

...och jag höll på avstånd andan.

Fröken med det naturliga leendet räfsade som synes. Suveräna Räfsan (inte skaftet) från Ålkilen, Gagnef och levererad av vännen Lasse B.

För tre dagar sedan var här helt igenväxt, ungefär som till höger på bilden.

Resultat av "avverkningen".

Vilken puts, tänk om det kunde hålla sig så här.

Syns vilka som varit här. Den här enormt vidriga drycken är vad de kallar Whiskey. Jag har smakat via en tesked en gång och fattar inte hur folk kan dricka det. Förutom ekonomisk ersättning har Teamet förhandlat sig till en sådan pava efter arbetstidens slut vilket jag accepterade - väl bekomme.

3 kommentarer:

  1. Fina bilder

    SvaraRadera
  2. Vill du ha några fröpåsar när jag skickar plommonkärnorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är några år sedan jag försökte odla kålrötter, vilket inte gick bra.
      Om du ser sådana frön någonstans vore det roligt att testa igen i olika
      miljöer denna gång.

      Radera