måndag 27 mars 2017

EFTERLYSNING


"Lucky" är försvunnen
Jag berättade igår om den lilla sötnosen som Faa kom hem med.
Idag - borta.
När den enda med ansvar lämnade byn igår em föll bevakningsuppdraget på The Locals och då gick det som det gick - knappast överraskande.
Ingen kände sig uppenbarligen kallad att hålla ett öga på nyförvärvet som ivrigt undersökte omgivningarna.
I morse (OK förmiddagen) när jag anlände till byn försökte jag upptäcka sötnosen utan framgång.
- Var är valpen?
- Hon är väl här någonstans.
- Jag kan inte se henne.
- Lugn Jan, hon kommer nog snart.
Vilket hon inte gjorde.
Jag tyckte det var synd, men inte lokalbefolkningen.
Blev upplyst att det finns 100 valpar till - bara att hämta.

5 kommentarer:

  1. Nja det här med att skaffa valp och inte ha koll på den tycker jag inte om
    Har man skaffat djur har man också ansvar.... Trix finns ju Räcker det inte med den Ni hade ju hundar förut var finns de nu.. Gun i Knivsta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gun, det går inte så bra att jämföra med svenska förhållanden när det gäller husdjur som hund och katt.
      Thai har en helt annan syn och relation till djuren.
      Att ha en hund i koppel och ta en promenad med jycken kan jag inte påminna mig att jag någonsin sett under 12 år här.
      Jag har heller aldrig sett en vuxen Thai sitta och "kela", klia och klappa en hund.
      Så, om en hund försvinner gör man ingen stor affär av det.
      De är inga familjemedlemmar - som de ofta betraktas som i Sverige.
      Var tidigare hundar finns har jag ingen aning om, en del överkörda av bilar.

      Radera
  2. Nä vad tråkigt! Det låter som min väninna sa när vi skulle byta linser på vår hund. Han var ju ändå bara 5 år då så det var ju ingen gammal hund. Hon säger bara helt kallt - men köp bara en ny hund, vad är problemet liksom!!!

    SvaraRadera
  3. Lite "nörnödigheter" är iaf på väg :-)

    SvaraRadera