tisdag 17 januari 2017


Så här skrev jag detta datum i fjol
4 grader och skrinlagda funderingar.
Det händer ibland att jag funderar på alternativ om situation skulle uppstå att jag skall/måste flytta från Thailand.
Flytta tillbaka till Sverige är uteslutet och EU-landet Cypern är attraktivt.
Jag har varit där ganska många gånger och även i längre perioder.
Men det finns en stor nackdel - nämligen klimatet under vintermånaderna.
4 grader hotar de med för närvarande - och jag fryser i Thailand om det nu under vintern är +15 någon morgon.
Så, jag blir kvar här i värmen om inget oförutsett händer.
MONDAY 18: A cloudy, very wet and windy day for all. Long periods of heavy rain is likely to cause localized flooding in the west half of the island. Heavy snow for the mountains above 1400 m at first with snow falling as low as 1200 m later in the day. 20-30 cm of snow expected above 1400 m and 5-20 cm of snow above 1200 m. thick fog for the high ground. Dust quickly clearing to the east. Strong WSW winds 5 Bft, with gusts reaching 6-8 Bft for the mountain tops, south and west coasts. Duration of sunshine 0 hours. Temperatures around 4 degrees bellow the seasonal average. Chance of rain 100%.

1 kommentar:

  1. Visst är det hemskt mycket kallare på Cypern i januari än här i Thailand men fullt så illa som du skriver är det nog inte.
    Det står '4 degrees bellow the seasonal average' och det borde väl betyda som lägst ner mot 10-11 grader. Kallt men inte överjävligt så. Inte skäl nog att kasta tankarna på Cypern överbord.

    SvaraRadera