söndag 28 augusti 2016

Utlovade bilder Olle
Igår hade det torkat upp och jag kunde ta mig fram till nya poolbygget.
För er som inte vet kan jag berätta att det finns en pool här i stan som är ganska nybyggd - men nu är alltså en till på gång.
Och avsevärt mycket större och häftigare.
Enligt uppgift skall den vara klar till nyår, men jag tillåter mig tvivla.
Under de 11 år jag bott i det här landet har jag - vad jag kan påminna mig - aldrig upplevt att något blivit klart i utsatt tid.
Men vi går se, under har inträffat förr...
Bild 1, tog jag när Olle var här senast och platsen är Surin.
Bild 3, huset bortom barnbassängen skall tydligen bli restaurang.
Om det går som planerat kommer Olle i slutet av november och stannar tre månader.
Hoppas poolen blir klar i tid så han hinner testa - karln gillar nämligen att bada.






2 kommentarer:

  1. WOW, den poolen ser läcker ut, hur lång är den? Du som inte kan simma så mycket för din dåliga axel, kan vara varvräknare åt mig när jag simmar, för som du vet ska jag ha koll på alla sträckor jag simmar(kontrollfreek) som jag är.
    Ser ut som dom redan kommit långt med bygget, så jag tror att det blir klart till Nyår. Ska bli skönt att simma i Vinter som omväxling, har cyklat på en 80 år gammal gubbhoj 700 km nu under juni till nu i augusti. Du får hålla koll löpande på bygget hälsar

    Olle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller kollen Olle, var säker på det.
      Skall hålla utkik efter någon som ser ut som arbetsledare och höra om tidsplanen håller.
      Skall sätta extra press på slöfockarna och berätta att du är på ingång - då blir det förmodligen fart.
      Jag vill ha några bilder från Avesta, kanske du med cykeln?

      Radera